Kleine update

27 januari 2013 - Puebla, Mexico

Toch maar even snel een kleine update schrijven. Ik heb dit weekend een beetje een luierweekend, dus ik heb niet veel nieuwe dingen gezien deze week. Op de unie gaat alles goed, vooral omdat ik ondertussen vrijwel alles kan begrijpen wat de leraren vertellen (het spreken gaat nog iets minder). Hetgeen wat ik wel veel gedaan heb deze week is de verschillende alcoholische versnaperingen proberen die dit land rijk is haha. Woensdag heb ik (officieus, ik moet nog een punt voor mijn bachelorthesis krijgen, maar die had ik sowieso al gehaald volgens mijn docent) mijn bachelor gehaald, dus het was vooral tijd om te feesten met mijn nieuwe vrienden. Vrijdagavond zijn we met zijn allen ook nog naar Cholula gegaan (het dorpje met de piramide) omdat daar alle clubs liggen. Mooie ervaringen opgedaan in de taxi, waar we met zijn 6en en de chauffeur inzaten. Een Portugese/Franse vriend van mij vroeg de taxichauffeur of hij via de walki-talky mocht praten met het kantoor en dat vond de chauffeur nog leuk ook. Ik heb in ieder geval veel gelachen die avond (en gedronken!). De rest van het weekend heb ik maar wat opdrachten gemaakt voor de unie en vanmiddag ga ik bij Hernan wat eten en een goed potje FIFA spelen! Volgende week heb ik waarschijnlijk wat meer te vertellen en nieuwe foto's, want ik ga met 3 vrienden (het kunnen er nog 4 worden) naar Acapulco, voor een weekendje zon, zee, strand en feestjes. We hebben een autootje gehuurd, dus dat beloofd een mooi avontuur te worden. En het weekend daarna gaan we met een georganiseerd reisje naar Veracruz, waar de meest beroemde carnaval is van Mexico. Ondanks mijn afkeer voor dit vreselijke feest moet ik dit toch meemaken, dus ik zal mijn principe toch voor een keer breken. Als Mexicaans gezegde heb ik deze keer een citaat van mijn lerares van de cursus relatietherapie en die luidt: 'No eres tu, no soy yo, es nosotros' (vrij vertaald: Jij bent het niet, ik ben het niet, maar wij zijn het samen'). Erg diepe uitspraak niet? Enfin, tot volgende week!

Hasta pronto!

1. Kelly:
    27 januari 2013
    Relatietherapie?! Ga je daarvoor helemaal naar Mexico? ;) Fijn te horen dat je het goed hebt daar! Succes verder!
  2. Etienne:
    28 januari 2013
    Haha, ja ik moet iets van vakken volgen hier he ;)