Fiesta de bienvenidos

30 januari 2013 - Puebla, Mexico

Vandaag schrijf ik toch maar even een kort verhaaltje. Ik heb namelijk vandaag het welkomsfeest van de universiteit voor de uitwisselingsstudenten gehad, wat erg leuk was! Om 13:00 uur stond ten eerste een toespraak van de rector gepland. Zoals gewoonlijk waren Sven (uit Duitsland) en ik netjes op tijd, maar goed de definitie van op tijd zijn is hier gelijk aan een half uur te laat, dus de toespraak begon dus ook om 13:30. Gelukkig was deze binnen 20 minuten afgelopen, zodat we naar la terca patia konden gaan waar iedereen iets te eten of te drinken had meegenomen wat specifiek was voor zijn of haar land. Logischerwijs had ik wat blikjes Heineken meegenomen en Sven en ik hadden samen aardappelsalade (of kartoffelsalat of ensalada de patatas, hoe je het ook wilt noemen) gemaakt. Toen we bij de patio aankwamen bleek dat ieder land zijn eigen tafel had, maar blijkbaar waren Nederland, Duitsland en Finland niet belangrijk genoeg, want we waren ingedeeld bij de tafel 'Resto del mundo', fijn om te weten. Echter was ons eten (en bier) erg speciaal, want binnen 5 minuten was alles op. Vervolgens hadden wij dus tijd om eten uit andere landen te proberen en op de foto te gaan met heeeeel veel mensen. Ik voelde me net een beroemdheid, want serieus iedere Mexicaan die ik tegenkwam wilde een foto maken met me. Zeker nadat ik ook nog een kleine speech moest geven van mijn Spaans leraar was het feest compleet. Zo blijkt toch maar dat ons kleine landje populairder is dan je denkt, want om de een of andere reden weet iedereen wat er legaal is in Nederland haha. Ik heb ze vervolgens ook maar allemaal uitgenodigd om een 'kopje koffie' te drinken in Amsterdam, maar die link begrepen ze niet echt. Maar goed, ik heb wat nieuwe foto's erop gezet van het feest, en ik zal  ook een paar filmpjes uploaden. Nog maar een Mexicaans gezegde erin gooien: 'Más hace el que quiere que el que puede' (Doe meer wat je wilt, dan wat je kunt).

Hasta pronto!