Cuetzalán

3 maart 2013 - Cuetzalán, Mexico

Dit weekend ben ik naar Cuetzalán geweest, een authentiek dorpje in het gebergte ten westen van Puebla. Na 3,5 uur rijden met de bus kwamen we via vele haarspeldbochten aan in dit mooie dorpje. We hebben het centrum bezichtigd, gezwommen in de watervallen en een beetje gesurvivalled in de grotten. Allemaal erg leuk en mooi, vooral de grotten. In tegenstelling tot de grotten van Han, waar je langs een zeer toeristische en goed verlichte route loopt, liepen we hier met alleen wat lichtjes op onze helmen in het aardedonker (ik weet nu ook waar die uitspraak vandaan komt). Het mooie was dat we maar liefst 280 meter zijn afgedaald onder de grond. Het zwemmen onder de watervallen was leuk, voor 5 seconden, want daarna begon ik spontaan te hyperventileren van de kou. Ik geloof niet dat ik vaker in zulk koud water heb gezwommen. Al met al veel dingen gedaan en beleefd. Ik hou het vandaag erg kort, want ik ben moe en het is al laat. Ik heb genoeg foto's gemaakt en die spreken hopelijk voor zich, zie ook een nieuwe video!

Adios!

1. Kelly:
    4 maart 2013
    Wat een belevenissen, het lijkt me echt geweldig om zoiets allemaal mee te maken! Geniet ervan!
  2. Etienne:
    5 maart 2013