Mexico

14 december 2012 - Tilburg, Nederland

Heej allemaal,

Leuk dat jullie me blijkbaar interessant genoeg vinden om te volgen haha. De 31ste is het dan zo ver. Na anderhalf jaar plannen (stapels papierwerk, flink wat spuiten en een goede studiedruk) vertrek ik 31 december dan eindelijk naar het beloofde land. Ik vlieg via Brussel en Frankfurt naar Mexico-City, waar ik vervolgens nog eens de bus mag pakken naar de stad waar ik een half jaar blijf; Heroica Puebla de Zaragoza, oftewel Puebla. Ondanks dat de meeste van jullie er waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben is het toch de op vier na grootste stad van Mexico met (volgens beweringen) 4,6 miljoen inwoners (bijna eenderde van de Nederlandse bevolking). Ten opzichte van Mexico-City met zijn 21,2 milioen inwoners is het natuurlijk niet veel maar goed, voor mijn maatstaven is het behoorlijk druk. Twee leuke feitjes waar jullie de stad misschien wel van kennen is het liedje 'Cinco de mayo' (ik kan hem helaas nergens vinden op youtube) en de fabriek van de Volkswagen kever. Het liedje gaat in ieder geval over de enige overwinning van het Mexicaanse leger ooit. Niet heel speciaal, maar een detail was dat de 2000 Mexicanen die 6000 Fransmannen versloegen allemaal aan de diarree waren. Goed, dat zegt ook weer genoeg over de Mexicaanse geschiedenis haha. Hoe dan ook, het komend half jaar zal ik proberen om hier zoveel mogelijk verhalen en foto's te plaatsen die jullie hopelijk zullen lezen en bekijken.

Ik heb alvast een foto geplaatst van het uitzicht dat ik komend half jaar doordeweeks zal hebben. Namelijk het stadshuis dat recht tegenover mijn faculteit ligt!