Mexico

14 december 2012 - Tilburg, Nederland

Heej allemaal,

Leuk dat jullie me blijkbaar interessant genoeg vinden om te volgen haha. De 31ste is het dan zo ver. Na anderhalf jaar plannen (stapels papierwerk, flink wat spuiten en een goede studiedruk) vertrek ik 31 december dan eindelijk naar het beloofde land. Ik vlieg via Brussel en Frankfurt naar Mexico-City, waar ik vervolgens nog eens de bus mag pakken naar de stad waar ik een half jaar blijf; Heroica Puebla de Zaragoza, oftewel Puebla. Ondanks dat de meeste van jullie er waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben is het toch de op vier na grootste stad van Mexico met (volgens beweringen) 4,6 miljoen inwoners (bijna eenderde van de Nederlandse bevolking). Ten opzichte van Mexico-City met zijn 21,2 milioen inwoners is het natuurlijk niet veel maar goed, voor mijn maatstaven is het behoorlijk druk. Twee leuke feitjes waar jullie de stad misschien wel van kennen is het liedje 'Cinco de mayo' (ik kan hem helaas nergens vinden op youtube) en de fabriek van de Volkswagen kever. Het liedje gaat in ieder geval over de enige overwinning van het Mexicaanse leger ooit. Niet heel speciaal, maar een detail was dat de 2000 Mexicanen die 6000 Fransmannen versloegen allemaal aan de diarree waren. Goed, dat zegt ook weer genoeg over de Mexicaanse geschiedenis haha. Hoe dan ook, het komend half jaar zal ik proberen om hier zoveel mogelijk verhalen en foto's te plaatsen die jullie hopelijk zullen lezen en bekijken.

Ik heb alvast een foto geplaatst van het uitzicht dat ik komend half jaar doordeweeks zal hebben. Namelijk het stadshuis dat recht tegenover mijn faculteit ligt!

Hasta luego!

1. Joshua Smits:
    14 december 2012
    Wel goed bijhouden aaj
  2. Etienne:
    14 december 2012
    Tuurlijk jonguh!
  3. 22 december 2012
    Leuk, interessant verhaal. Uitzicht is niet verkeerd. Ga het verhaal volgen!
  4. Lilianne:
    29 december 2012
    Ook wij gaan je verhaal volgen...
    Alvast een goede reis gewenst en alle goeds voor 2013!
    Xxx
    Will en Lilianne
  5. Matthew:
    30 december 2012
    Nog 1 dagje /nachtje en dan is het zover ; het grote avontuur gaat voor je beginnen !
    Ik wens je een goede start en we gaan je verhaal volgen..
    Groetjes, Matthew
  6. Je vader:
    1 januari 2013
    Ik werk je blog maar even bij :-)
    Het is nu 1-1 's avonds; je vliegt in een soort horizontaal flatgebouw boven de grootste plas water die er is. Creepy. Maar dit gaat goed komen! Ik ben een volgeling!! Werk hem snel bij, ben heeeeel benieuwd...
  7. Matthew:
    2 januari 2013
    Wij hopen dat je een goede vlucht hebt gehad en je eerste Mexicaanse overnachting goed hebt doorgebracht ..!!
  8. Etienne:
    2 januari 2013
    Dankje! Ik heb geslapen als een roos gisteren haha. Alles gaat tot nu toe voorspoedig!