Geen internet

19 maart 2013 - Puebla, Mexico

Vandaag zit ik al precies anderhalve week zonder internet. Sinds vorige week zaterdag is bij ons het internet uitgevallen en sindsdien is het niet meer teruggekomen. Onze huisbazin heeft ons ondertussen al talloze keren beloofd dat het internet het morgen of vandaag weer zou doen, maar goed, alles gaat hier op een Mexicaans tempo, dus ook het repareren van het internet. Afgelopen vrijdag was ik er echter helemaal klaar mee en besloot ik zelf maar even naar de winkel van Telmex te gaan om verhaal te halen. De meest chagrijnige medewerker werd mij uiteraard toebedeeld en van haar kreeg ik hetzelfde verhaal te horen dat er een probleem met de centrale was. Toen ik zei dat de reden me eerlijk gezegd vrij weinig boeide en dat ik alleen maar hier kwam om het internet terug te krijgen, werd haar gezicht nog chagrijniger. Ze beloofde me vervolgens om binnen een paar uur een technicus te sturen naar onze flat om het te repareren. Een beetje vreemd natuurlijk als het probleem bij de centrale ligt, maar goed. Waarschijnlijk was dat de reden dat er niemand was komen opdagen. Zaterdag, zondag en maandag was de winkel vervolgens niet open, want de gemiddelde Mexicaan werkt niet in het weekend en gisteren was weer een van de ontelbare feestdagen die dit land rijk is. Ik zit dit verhaal nu ook te schrijven in een Italian Coffee Company, waar het internet overigens ook om de haverklap uitvalt. Ik hou in ieder geval de hoop erin dat het internet deze maand nog gerepareerd wordt. Afgelopen vrijdag heb ik overigens ook eindelijk mijn verblijfsvergunning ontvangen na twee en een halve maand wachten. Ik heb hem in ieder geval op tijd voor mijn reisjes naar Cuba en Costa Rica. Afgelopen zondag ben ik nog naar het historische centrum van Mexico-City gegaan wat toch mooier was dan wat ik ervan had verwacht. In het historische centrum liggen meer dan 1500 gebouwen die op de lijst van Unesco staan, dus je zou kunnen zeggen dat het toch redelijk authentiek is. Reizen binnen Mexico-City met de metro is ook wel een leuke ervaring, want het heeft iets weg van de metro in Tokio. Het is namelijk stampenvol met kleine mensen (maar wat wil je ook voor 3 pesos). Het was in ieder geval een leuke dag en eindelijk ook weer eens met mooi weer. De drie dagen ervoor waren namelijk niet echt om over naar het huis te schrijven. Het was koud en het regende (de eerste keer sinds dat ik hier ben weliswaar), met andere woorden, het was dus net Nederland. In Mexico-City was het gelukkig weer 25 graden met wat zon, zoals het hoort haha. Ik heb nog een grappige uitspraak gezien in een café afgelopen vrijdag in Cholula, die overigens wel niet per se Mexicaans is, want ik kende hem in Nederland ook al, maar dat mag de pret niet drukken. 'Una mujer puede fingir un orgasmo, pero un hombre puede fingir una relacion' (Een vrouw kan een orgasme faken, maar een man kan een hele relatie faken).

De komende twee weken zullen jullie even niks van me horen, want ik vertrek komende zondag voor een week naar Chiapas, waar ik naar San Cristobal de las Casas, Agua Azul, Palenque en Cañon de Sumedero ga. Gisteren heeft Derek op het laatste moment nog besloten om mee te gaan, dus dat is heel erg nice, want dat is toch een stuk leuker dan alleen reizen. Tot over twee weken, dan ben ik terug met hopelijk heel veel mooie foto's!

Nos vemos!

1. Kelly:
    19 maart 2013
    Balen van dat internet.. Gelukkig zijn er nog cafés waar het wel (enigzins) werkt.
    Heel veel plezier in Chiapas! Goeie reis en geniet ervan!
  2. Etienne:
    20 maart 2013
    Inderdaad haha, nu ik zit ik het maar af te tappen op de universiteit, want het is nog steeds niet gemaakt! Bedankt!